perjantai 22. toukokuuta 2015

Viherpiiperrystä.

Olen ollut 15-vuotta kasvissyöjä. Porkkananpurija, viherpiipertäjä, mitä näitä nyt on.


Tai ehkä kasvissyöjä on väärä termi, lakto-ovo-pesco-vegetaristi taitaa olla se oikea.
Eli maitotuotteet, kananmunat ja kala kuuluvat ruokavaliooni, punainen liha, riista ja kana eivät.

Maanantaina aloitin oikein ultimaattisen piiperryksen ja lähdin mukaan Fitfarmin PH-diettiin.
Tässä on nyt koko viikko vedetty aamupalaksi näitä


ja ruuaksi tälläistä

 tai jotain sosekeittoja.

En oo pienen elämäni aikana tehnyt näin paljon ruokaa, kuin tällä viikolla.
Inhoan ruuanlaittoa, se on ihan hanurista. Mutta kuten ennenkin olen todennut, paahtoleivällä ei pitkälle pötki, ainakaan enää yli 25-vuotiaana, koska se kertyy kaikki paikkoihin, johon et halua sen kertyvän.

Mies tietysti nassuttaa karkkia iltaisin sohvalla, minä nautin(?) vieressä jotain kummaa avokado-tomaatti-punasipuli-raejuusto-sotkua.

Mutta pääasia, että kroppa voi hyvin ja pää viihtyy.
Nyt alkaa olla taas armoton nälkä, mutta muuten on mennyt ihan hyvin.

Parina yönä olen herännyt siihen, että pohkeet kramppaa. Ne ovat ennenkin tehneet niin, silloin kun olen urheillut paljon. Nyt se johtuu ilmeisesti kuonan liikkeelle lähdöstä.
Laihduin 2vrkden aikana 1,2kg. Nesteitä, I know.
Mutta mitään pöhöä/ripulia ei ole ollut, vaikka niillä peloteltiin. Alkuviikosta olin tosi väsynyt ja pari kertaa oli olo, että kohta särkee päätä, mutta onneksi ei. Minulla tosin helpottaa se, että en juo kahvia -  ei ole kofeiinin puutteesta johtuvaa päänsärkyä.

Välineurheilua.

Samalla on ollut tosi paljon energiaa, oon siivonnut pihaa ja touhuillut kaikkea muuta, töissäkin pistin ranttaliksi ja siivosin takuunurkan. Enkä ole edes ollut pahalla tuulella, päin vastoin, tekis mieli lähtee vähän tanssiin viikonloppuna. :) Karkkia on tehnyt yllättävän vähän mieli ja saahan tässä syödä välillä tummaa suklaata, se korvaa aika paljon.

Jos joku kokee valtavaa halua päästä mukaan, niin mielestäni diettiin voi osallistua 25.5 asti.

Itse en odota tältä ihmeitä, olin varma ettei kiloakaan lähde. Lähinnä lähdin tavoittelemaan energistä oloa ja lisäksi luvataan, että hiukset ja iho voi paremmin, mikä kuulosta hyvältä, varsinkin kun elokuussa on jotain, missä tarttis näyttää upealta...

Diettiä jäljellä enää kolme viikkoa, yritän muistaa raportoida teille lopputuloksista.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano nyt sinäkin jotain.