tiistai 30. joulukuuta 2014

Kaksoset + Kalat = kesähäät 2015?

Maalla asumisessa on sekin hyvä puoli, ettei meillä ole täällä valosaastetta.
Rakastan tähtitaivaan tuijottelua ja joulun pyhinä meillä näkyi myös revontulia.


Olen yrittänyt tunnistaa tähtikuvioita ja tähdenlentojakin olen elämässäni nähnyt useita.
Ja aina niille esitetyt toiveet ovat toteutuneet. :)

Tähtitaivaasta päästään huteraa aasinsiltaa pitkin rymistellen tähtimerkkeihin.
Kukaanhan ei usko horoskooppeihin. Ei tietenkään! Pois se minusta ja sinustakin!
Mutta silti ne pitää aina lukea, paitsi vanhoja ei saa lukea, kun se tietää huonoa onnea.


Minua ovat aina kiehtoneet horoskoopit. Haluaisin itsestäni tarkan, minulle syntymäajan mukaan tehdyn horoskoopin. En todellakaan usko, jos iltapäivälehden horoskooppi kertoo, että rikastun ja menen naimisiin komean miehen kanssa just tänään! Kyllä olis maistraatissa ruuhkaa, kun siellä olis kaikki kaksoset.
Mutta luonteesta kertovat horoskoopit, ne ovat kivoja. Ja pelottavan tosia.


Minä olen siis kaksonen, tuo aurinkokunnan kiirehtivä tuuliviiri.
Jumalten sanansaattaja, aina miljoona rautaa tulessa ja puolet hommista jää kesken.

Puhelahjat - check. 
Puheripuli on joskus melkoinen ja huomaan, että alkuperäinen juttu jäi kesken, koska siitä kumpusi joku muu tosi hyvä juttu ja siitä taas uusi...
Kaksoselle kirjoittaminen ja puhuminen on luonnollista. Se on varmasti totta, huonoin ainenumeroni koulussa oli 8+. Opin lukemaan alle kouluikäisenä ja kirjoitin päiväkirjaa jo kuuden vanhana.

Onnenpäivä: keskiviikko - varmasti, synnyin keskiviikkona.

"Sisäinen polte, joka ajaa kaksosta koko ajan eteenpäin" - tunnistan tuon itsessäni, aina kiire... Ei mihinkään. Synnyin kuukauden etuajassa, oli kiire.

"Kaksoset vanhenevat muita merkkejä hitaammin, niin henkisesti, kuin fyysisesti."
Pitkälti totta, juuri viime viikolla kinastelin asiakkaan kanssa siitä, että olenko niin vanha, että olen nähnyt Simo Vaatehuoneelta-mainoksia telkkarista, enkä Youtubesta. Henkisesti taatusti, en TODELLAKAAN koe olevani yli 25v. saati sitten 30.

Lyhyt pinna - Hermot, mitä ne on? Jos kaikki ei tapahtu NYT ja mielellään HETI, niin leipoo kiinni.
Hermoromahdusta odotellessa.


Mieheni on kalat.
Rauhallinen, kiltti, maailman murheita kantava kalat.

En kyllä aina ymmärrä miten ilma ja vesi voivat edes kohdata. Miten hitossa me ymmärrämme toisiamme? Toinen on pohdiskelija ja toinen vaan säntäilee ympäriinsä vakuutuneena siitä, että elämä on ihanaa. En oikeasti itsekkään jaksaisi itseäni, mutta tuo vaan jaksaa.
Kai se on jännittävääkin, kun ei koskaan tiedä, että mitä olen seuraavaksi keksinyt ja millä tuulella olen. (Kukapa ei haluaisi maanantai-aamuna herätä "Kiva päivä tänään, herää jo!" - kailotukseen?)

Mutta parasta on se, että mies inttää mulle vastaan. On monia asioita, joista emme todellakaan ole samaa mieltä. Ensin se pohtii jotain ja sitten tulee sohimaan nukkuvaa karhua kepillä. Minulla on kaikista asioista mielipide. Minä seison sen oman mielipiteeni takana. Mies tietää sen. Varsinkin naisten palkat, vähemmistöjen oikeudet.. Oi voi, joskus oikein tulee kaivamaan verta nenästään. Vaikka tietää, ettei päätäni käännetä, hän ei voita, enkä minäkään, se on mahtavaa!
Aina minulla on ollut vain kumppani, joka ei edes aloita mitään keskustelua, kun tietää, että verbaalinen verilöyly on nanosekunnin päässä, mutta Murun kanssa me riidelläänkin joskus ja sanallisesti, oi vitsit, tykkään siitä.

Mitäs horoskooppi sitten sanoo meidän yhteiselosta?
Silmiin pisti erityisesti se, että työt pitäisi pitää erillään... Mehän olemme entisiä työkavereita!
Kyllä minä ainakin edelleen toivoisin, että kävisimme samassa paikassa töissä, ei siinä ollut mitään ihmeellistä, komentoketju oli sama töissä ja kotona. ;)

"Herkkä kalat voi loukkaantua, jos päästät suustasi jotain ajattelematonta."
No aijaa? On kyllä huomattu... En voi sille mitään, että puhun ensin ja ajattelen vasta sitten!

"Kaksoset ja kalat ovat toistensa vastakohdat, mutta myös yhtäläisyyksiä löytyy."
Joten, heitän siis horoskoopit taas romukoppaan ja olen edelleen sitä mieltä, että Muru on maailman ihanin, merkistä viis!

Mites teillä, tähtimerkeissä tuhoon tuomittua vai rakkauden huipennus?

Kuvat pixabay.

2 kommenttia:

  1. Mä olen leijona, ja mies oinas. Kumpikaan meistä ei ole "tyypillinen" aurinkomerkkinsä edustaja, mutta yhdessä me ollaan joidenkin tahojen mukaan paras mitä voi olla. Sen kyllä allekirjoitan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Merkistä viis, jos on kerran sielunkumppani, niin on sielunkumppani. :)

      Poista

Sano nyt sinäkin jotain.