sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Hääpainajaisia...

Hääpainajaiset ovat nyt kaason lisäksi vallanneet sekä minut, että sulhasen!


Mies oli nähnyt unta, että meidän häät oli alkamassa, suvut kirkossa ja mies odottaa alttarilla... Ja minä en koskaan saapunut paikalle. Auts. Voi kamala.
Mieshän on siis itse vitsaillut lähtevänsä hääpäivänä äkkilähdöllä johonkin Indokiinaan tai muualle tosi kauas ja ottavansa varamiespalvelusta jonkun miehen tuuraamaan. Olen kehottanut valitsemaan sitten edes jonkun hyvännäköisen.

Minun uneni ei ollut varsinainen hääpainajainen, mutta niihin se liittyi.
Tulin unessa kotiin ja meidän olohuoneessa istui joku vanhempi pariskunta. Kertoivat olevansa mieheni sukulaisia. He olivat saaneet hääkutsun ja päättäneet tulla katsomaan morsianta, että millainen minä olen. Pariskunta oli tosi kärttyisellä tuulella ja rupesivat heti tivaamaan, että "eikö täällä edes kahvia keitetä?" Minä lähinnä raavein päätäni, että kuinka ihmeessä pariskunta oli pässyt sisälle... Sitten totesin, ettei meillä taida olla mitään kastettavaa (eikä meillä usein olekkaan, kun katoavat parempiin suihin alta aikayksikön), kun en tiennyt, että vieraita on tulossa.
"Millainen paikka tämä on, kun ei edes kahvia saa?!" Tivasi nainen vain minulta.
Minä sitten soittamaan miehelle, että voitko nyt tulla kotiin, että täällä on jotain sun umpihulluja sukulaisia. Sitten uni päättyi, en tiedä rupesinko keittämään sumppia vai saatoinko kahvihampaan kolotusta potevat sukulaiset ulos... ;D

Viikolla sain laitettua viimeisenkin pitopalvelun tarjouspyynnön menemään, eli näin tätini. :)
Nyt odotellaan sitä ja sitten valitaan pitopalvelu. Pitäisi myös ruveta miettimään niitä itseleivottavia ja tehdä koe-erät. Ostin nimittäin joulumyyjäisistä hevosenkengän muotoisen piparkakkumuotin!


Muuten olen laittanut häähössötyksen vähän jäihin. Syynä on lähestyvä joulu. Osa lahjoista on vielä hankkimatta, eikä jouluun ole enää kuin kymmenen päivää! Iik!
Lisäksi on turha yrittää ängetä esim. juhlapaikalle tekemään mittauksia, kun kaasoilla on kumminkin omia joulukiireitään. Eli tammikuussa sitten taas. Lisäksi häämessukausi jatkuu tammikuussa kuumana, sitä odotellessa myös!

Blogiin ajattelin kuitenkin kirjoitella, vaikka ei mitään asiaakaan varsinaisesti ole, hääostoksia tulee varmaan tehtyä jouluostosten yhteydessä. Lisäksi tulossa arvontaa, joten pysykäähän kuulolla. :)

ps. Tuleva kälyni voitti muuten Save The Date-messuilla järjestetyssä arvonnassa hääyön Katajanokalla! Kuinka siistiä? :)

Kuvat pixabay.

6 kommenttia:

  1. Mä en oo nähnyt nyt suoranaisia häpainajaisia. Pikemminkin hääjutut tällä hetkellä valvottavat mua, kun häihin on niin vähän aikaa... Upea voitto tuo hääyö! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas olen niin sikeäuninen, että minua ei koskaan valvota mikään. Ei oo vielä sellaista stressiä ollut, että olisi tarvinnut valvoa. Kohtahan se helpottaa, kun häät on ohi!
      Niin on, kävi kyllä tuuri! Lisäksi käly osti hääpukunsa samaisella reissulla, että onnistunut lauantai oli kyllä. :)

      Poista
  2. Minäkin näen tasaisin väliajoin hääunia. Useimmiten niissä kaikki menee pieleen, ja ollaan aina myöhässä. Saa nähdä kuinka pahaksi unet vietä äityvät kun mennään lähemmäksi häitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa minä odottelen täällä. :)
      Normaalisti en edes muista uniani.

      Poista
  3. Mä oon ehtinyt nähdä jo niin monta painajaista koskien häitä, etten jaksa pitää enää edes lukua :D En kauheasti usko uniin enteinä tai muutenkaan, mutta häiden osalta on kyllä välillä tullu sellanen olo että ei saakeli, mitä jos näin tapahtuu oikeastikin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään, onneksi.
      Miehelle kuvailin nuo sukulaisensa unestaan, eikä hänellä kuulemma edes ole sen näköisiä sukulaisia! :D

      Poista

Sano nyt sinäkin jotain.