perjantai 25. heinäkuuta 2014

Kahvia ja ei ainakaan pullaa.

Koska olen kova tyttö säästämään, niin mietein, että jospa leipoisin itse häihin jotain.
En siis todellakaan rupea hääkakkua väsäämään, vaikka täyte- ja juustokakkujen tekemisestä tykkäänkin.
Tosin, kun sanoin miehelle tästä ajatuksesta, niin sain taas "oot hullut"-katseen ja "ei sun kaikkea tarvi..." - lauseen alun.
No ei tietenkään tarvi, mutta kun minä haluan ja yritä tälläisen päätä sitten kääntää...

Mitä häissä kahvin kanssa yleensä tarjotaan hääkakun rinnalla?
Kun ei ole kamalasti muistikuvia mitä olen lautaselle lastannut, ennen kuin olen kehdannut ottaa kakkua kolmannen kerran. Lusikkaleipiä? Vaaleanpunaisia sydänpipareita? Entäs kuivakakut?

Meille ei ainakaan mitään lusikkaleipiä tule! Hyi helkkari. Maistuu, noh, jauholle ja sokerille, kamala homma ja kukaan ei varmaan oikeasti niistä tykkää.
Bebe-leivokset olis ihania, MUTTA, ne on hirveän työläitä, en ole koskaan niitä itse tehnyt ja minulla ei ole edes niiden tekemiseen tarvittavia vuokia.

Pixapay
 Ella kirjoitti blogissaan jokin aika sitten, että meinaa tehdä macaron-leivoksia heidän häihinsä.
Siitä minäkin rupesin ylipäätään miettimään, että jospa minäkin.
En ole macaroneja milloinkaan tehnyt, mutta onhan mulla vuosi aikaa harjoitella.
Sitten, kutsun teemaa miettiessäni, löysin netistä sattumalta kuvan hevosenkenkäkekseistä.
No tietysti! Seuraavaksi ajattelin hankkia hevosenkenkä-muotin ja tehdä erän. En siis aijo perinteisesti pursottaa niitä, vaan teen oikein muotilla. Liittyvät ainakin teemaan. :) Esittelen aikaansaannoksiani sitten myöhemmin, kun löydän ensin sellaisen muotin jostain.

Eli näin alustavasti olen miettinyt, että kahvipöytään tulisi:
- hääkakku
- macaron-leivoksia
- hevosenkenkäkeksejä

Liikaa? Liian vähän? Pitäisikö olla vielä jotain muuta?
Meille tulee kumminkin karkkibuffa, joten sieltä sokerihiiret saavat lisää makeaa. Karkkibuffa todennäköisesti avataan vasta kahvin aikaan, koska meillä on kumminkin muutama lapsi juhlissa.

Tietenkin, jos macaronien tekemistä ei tule mitään, niin jätän ne pois ja laitan vaikka kuivakakkua tilalle. Nekin kestävät kumminkin pakastamista ja loppujen lopuksi niitä ei varmaan tarvitse montaa tehdä.
Kuppikakut olisivat myös ihana idea, mutta haluaisin sitten tehdä ne itse ja siihen ei kyllä aika ja hermo riitä. Ne pitäisi kumminkin koristella hääpäivän aamuna ja mulla on sillon muutakin tekemistä... Kamalaa, kun ihmisen kyvyt ovat niin rajalliset.

Ketään muuta, joka meinaa leipoa tai jopa tehdä ruuat itse?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano nyt sinäkin jotain.