maanantai 17. marraskuuta 2014

Kun kaaso hääpainajaisen näki...

Itse en ole vielä nähnyt yhtään hääpainajaista tai ainakaan en muista nähneeni, mutta onneksi minulla on niin ihana kaaso, että hän stressaa minunkin puolestani. ;D

Tämä on niin hulvaton uni, että koitan nyt parhaani mukaan kertoa sen teillekkin.

musiciansare.com

Oli siis meidän kesäinen hääpäivä. Hääpaikka oli ollut joku ihan kummallinen murju ja ruokapöydät oli järjestetty niin, että kaikki pöydät oli yhdistetty yhdeksi pitkäksi pöydäksi ja me istuimme Janin kanssa siellä keskellä muiden vieraiden kanssa. Kaaso, joka unen näki, oli laitettu yksinään istumaan johonkin nurkkaan. Lisäksi paikalla oli kaksi bestmania ja toinen kaaso, joista kaasoni ei tuntenut ketään. (Olin varmaan ottanut ne Varamiespalvelusta...)

Sitten alkoi ruokailu. Ruoka oli niinkin maukasta, kuin katkarapu- tai sipulikeittoa!
Eihän näissä nyt varmaan mitään vikaa ole, mutta hääruokana ehkä vähän outoja...
Keitto oli tarjoiltu pöytiin ja siitä ei tullut mitään, osa vieraista sai väärää keittoa, osan keitto oli kylmää ja kaatoipa tarjoilija jonkun vieraan syliinkin sopat.

Bestmanit olivat yrittäneet jotain ohjelmaa väsätä, mutta se oli ollut ihan onnetonta ja kaasoni oli tähän mennessä repinyt hermonsa jo useaan kertaan. Kaiken kukkuraksi muuta avustajat eivät puhuneet hänelle, eikä hänellä ollut mitään tietoa esim. ohjelmasta tai aikatauluista.

Sitten minä olin kadonnut, kaasoni ei löytänyt minua mistään. Hän meni kysymään sulhaselta, että missäköhän minä olen. Sulhanen oli vain syönyt kylmää sipulikeittoa ja todennut, ettei tiedä.
Sitten kaaso oli nähnyt äitini jossain rappukäytävässä(?) ja kysynyt, että tiedänkö missä olen.
Äitipä tiesi: "Joo, Monika lähti nyt käymään Sekellä, kun nää juhlat alkoi kolme tuntia myöhässä(?!), niin se meni sinne nyt, että ehtii käymään siellä." 
Selvennyksenä nyt ulkopaikkakuntalaisille; Seke on tämän pikkukylän kuumin menomesta, eli kaupungin ainoa yökerho. Vähän pystyyn kuollut ja aina samat naamat, mutta yhteen aikaan minä käytännössä katsoen asuin sen tanssilattialla, ainakin lauantai-iltaisin. Nykyään käyn siellä joskus aina töissä. Eipä tulisi kyllä mieleeni lähteä sinne edes häiden jälkeen, saati sitten kesken!

No, kaaso oli vilkaissut ikkunasta ja ulkona oli talvi. (Pitkäksi venyi nekin bileet.)
Pihaan kurvasi musta Hummerin limusiini ja takapenkiltä peruutin ulos minä, pelkissä stringeissä!
Kaaso sitten ulos takin kanssa ja sättimään minua, että miksi olen alasti ja katosin omista häistäni.
Olin vain todennut, että halusin käydä Sekellä ja että tulet nyt auttamaan mulle mekon takaisin päälle.
Sitten olimme menneet läheisen kerrostalon kellariin pukemaan mekkoani ja sitten kaasoni heräsi.

Edwin Fotheringham / Brides
Totesin, että olin varmaan jättänyt mekon pois, etten sotke sitä. Ikävää sekin olisi olla joku paukku rinnuksilla koko ilta. ;) Tämä on kyllä paras uni ikinä! Kerroin tästä miehellekkin, mutta sitä ei naurattanut. Näki varmaan sielunsa silmin mut alasti siellä Sekellä...

Sain tänään todennäköisesti taas yhden jutun hoidettua. Kerron myöhemmin, kun asia varmistuu.
Ajattelin tehdä yläpalkkiin sivun, johon kokoan infopläjäyksen siitä, että mistä meidän häät tullaan tekemään eli kaikki palveluntarjoajat saavat nimensä sinne julki.

Lauantaina olisi tarkoitus suunnata Raumalle ja vierailla CaiSannissa!
Sormusasioissa tottakai. Odotan innolla!
Mukavaa viikkoa kaikille!

4 kommenttia:

  1. Mulla tuli tätä lukiessa deja vu! Siis ei sillä että olisin itse ollut alasti Sekellä tms, vaan että olisin lukenut tämän tekstin aiemminkin! Juuri tuossa kohtaa kun peruutit limosta ulos stringeissä :D toivotaan nyt ettei näin käy oikeana hääpäivänä, tai haluaisin ainakin olla kärpäsenä katossa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua! :D
      Täytyy varoa ottamasta Hummerin limoa hääautoksi!
      Toivottavasti ei ollut enneuni. :)

      Poista
  2. Tää oli kyllä mahtava! Ja just niin perinteinen hääuni eli aina ollaan väärässä paikassa, väärään aikaan, eikä hääpuku ole ikinä päällä silloin kuin pitäisi. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on huikea! Kaaso vielä sanoi, ettei yleensä muista uniaan, mutta tätä ei kai voi unohtaa... :D

      Poista

Sano nyt sinäkin jotain.